شرکت پارس گیربکس ،گیربکس های صنعتی و محصولات مرتبط با کیفیت بالا را برای پشتیبانی از طیف گسترده ای از سیستم ها و کاربردهای انتقال نیرو تولید می کند. برای بیش از 30 سال، تیم های تولیدی و مهندسی با تجربه ما، خط تولید استاندارد ما را با درایوهای دنده مخصوص مشتری ارتقا داده اند تا با سخت ترین الزامات کاربردی مطابقت داشته باشد.

نقاط قوتی که به رشد گیربکس برتر در صنعت ادامه می‌دهند شامل کنترل کیفیت بی‌نظیر و خدمات مشتری‌محور است. توجه دقیق ما به جزئیات در هر مرحله از فرآیند تولید، تضمین می‌کند که هر محصولی که از مرکز ما خارج می‌شود، با پیروی از روش‌های آزمایش دقیق، به‌طور کامل بازرسی شده است.

مشتریان به گیربکس های صنعتی باکیفیت ارائه شده توسط شرکت گیربکس برتر اعتماد کرده اند. همانطور که هدف گیربکس‌های صنعتی را بررسی می‌کنیم، به انواع محصولات موجود همراه با معمول‌ترین کاربردها و صنایعی که به آنها خدمات می‌دهیم نگاهی خواهیم انداخت.

گیربکس های صنعتی چیست؟

گیربکس های صنعتی دستگاه های مکانیکی هستند که جزء ضروری ماشین آلات مورد استفاده صنایع مختلف می باشند. یک محفظه محصور حاوی مجموعه ای از چرخ دنده ها و شفت ها، نیرو را بین دستگاه های داخل یک سیستم انتقال می دهد. هدف گیربکس ها افزایش گشتاور، کاهش سرعت چرخش محور خروجی محرک اصلی و تبدیل انرژی مکانیکی به شکل قابل استفاده است.

استفاده از گیربکس صنعتی در طیف وسیعی از کاربردهای انتقال قدرت با حرکت چرخشی الزامی است. برخلاف گیربکس های انبوه، گیربکس های صنعتی پارس گیربکس می توانند عملکردهای متعددی را بدون در نظر گرفتن مدت زمان، در سرعت های بالا مورد نیاز ماشین آلات با عملکرد بالا انجام دهند.

انواع گیربکس های صنعتی و معمول ترین کاربرد آنها

شرکت سوپریور گیربکس گیربکس های صنعتی را در طرح ها و مشخصات مختلف برای رفع نیازهای تجاری مشتریان خود عرضه می کند. کاربردهای متداول گیربکس شامل ماشین ابزار، تجهیزات صنعتی، نوار نقاله و تجهیزات جابجایی مواد است.

در زیر انواع مختلف گیربکس های صنعتی موجود همراه با کاربردهای رایج برای هر واحد را شرح می دهد:

گیربکس صنعتی حلزونی


یک گیربکس صنعتی حلزونی به طور قابل توجهی کوچکتر از سایر گیربکس ها است و انرژی کمتری مصرف می کند. واحدهای کم تعمیر و نگهداری می توانند نیازهای کاربردهای صنعتی را برآورده سازند و در عین حال عمر طولانی داشته باشند. درایوهای چرخ دنده حلزونی از دندانه های زاویه دار به جای دندانه های مستقیم چرخ دنده خار استفاده می کنند. خط تماس بین دو چرخ دنده جفت شونده برای اطمینان از درگیری تدریجی دندانه های چرخ دنده از یک سر دندانه به سر دیگر و در نتیجه کاربرد کم صدا متمایل است.

کاربردهای صنعتی که به سرعت و گشتاور بالاتر یا صرفاً یک کارکرد آرام تر نیاز دارند، گیربکس های مارپیچی به گزینه ای محبوب نسبت به سیستم های چرخ دنده خار تبدیل شده اند. کاربردهای کم مصرف از اصطکاک چرخشی چرخ دنده های مارپیچ برای دستیابی به بالاترین بازده استفاده می کنند. طراحی منحصر به فرد زاویه ثابت، حداکثر قدرت آسیاب را با چرخش در یک جهت امکان پذیر می کند.

گیربکس های صنعتی حلزونی نیازمندی های استفاده از تنظیمات صنعتی سنگین مانند ساخت پلاستیک، لاستیک و سیمان را برآورده می کنند، جایی که مصرف برق مکانیکی سنگین یک مسئله است. سایر کاربردهای معمولی کم مصرف عبارتند از:

سنگ شکن ها
آسیاب
اکسترودرها
کولرها
نوار نقاله


کواکسیال مارپیچ خطی


گیربکس مارپیچ کواکسیال که معمولاً به عنوان جعبه دنده خطی نامیده می شود از چرخ دنده های خار موازی تشکیل شده است که بسته به نیازهای کاربردی می توانند در جهت مخالف یا همان جهت بچرخند.

گیربکس های خطی مارپیچ کواکسیال دقت، کیفیت برتر و کارایی را ارائه می دهند و راه حل مناسبی برای عملیات های مکانیکی سنگین هستند. کاربردهای معمولی عبارتند از:

همزن
نوار نقاله
جرثقیل ها
فیدرها
برخلاف سایر گیربکس ها، این نوع واحد به دلیل چیدمان منحصر به فرد شفت های ورودی و خروجی، حداکثر خروجی را ممکن می کند.

گیربکس صنعتی هلیکال Bevel


عملکرد اصلی یک گیربکس صنعتی مارپیچ مخروطی ایجاد حرکت چرخشی بین شفت های غیر موازی است. یک پایه مخروطی شکل در داخل واحد، که نزدیک به لبه دستگاه قرار دارد، حاوی دندانه های منحنی است که گشتاور خروجی بالایی را امکان پذیر می کند.

کاربردهای معمول این نوع گیربکس عبارتند از:

جرثقیل ها
خمیر کن
میکسرها
همزن
تجهیزات چمن و ماشین چمن زنی
پمپ های آبیاری
آسانسورهای سطلی
آسیاب های پودر زغال سنگ
گیربکس‌های صنعتی مارپیچ دارای عمر طولانی هستند و برای کاربردهای با قدرت بالا که به گشتاور خروجی منحصر به فرد نیاز دارند که توسط مکانیزم‌های زمزمه-آرام ارائه می‌شود، ایده‌آل هستند.

هر گیربکس مخروطی ارائه شده توسط شرکت سوپریور گیربکس، نسبت های دنده و قطر شفت خاصی را برای کاربرد مورد نظر ارائه می دهد.

گیربکس حلزونی اریب اریب


مزایای مکانیکی هنگام نصب یک گیربکس صنعتی مارپیچ اریب دار بر روی خروجی مناسب شافت موتور آشکار می شود. ساختار سفت و سخت برای کاربردهای بارهای سنگین مناسب است و با تغییر تعداد چرخ دنده ها و دندانه ها برای برآوردن الزامات مشخصات قابل تنظیم است.

ساختار عظیم می تواند سرعت و گشتاور را با افزایش، کاهش یا معکوس کردن تعداد چرخش ها تعدیل کند. گیربکس مارپیچ اریب اریب راه حل مناسبی برای تقریباً هر کاربرد صنعتی است.

گیربکس های کاهنده کرم


این نوع گیربکس از یک چرخ کرم با قطر بزرگ استفاده می کند که با دندانه های لبه گیربکس مشبک می شود. همانطور که کرم می چرخد، باعث می شود چرخ مانند یک پیچ بچرخد. گیربکس های کاهنده کرم برای کاربردهایی که نیاز به کاهش سرعت بیشتر بین محورهای غیر متقاطع و محور متقاطع دارند ایده آل هستند و برای استفاده در کاربردهای صنعتی زیر ایده آل هستند:

مواد شیمیایی
کودها
مواد معدنی
آسانسورها
تسمه های نقاله


گیربکس سیاره ای


این نام سیستم چرخ دنده ای را توصیف می کند که در آن یک یا چند “سیاره” در اطراف چرخ دنده مرکزی می چرخند. گیربکس های سیاره ای عملکرد بهبود یافته و نسبت گشتاور به حجم بالا را ارائه می دهند که به طور موثر:

گشتاور را افزایش می دهد
سرعت را کاهش می دهد
موقعیت یابی دقیق را ارائه می دهد
ماشین آلات قابل تکرار را کنترل می کند
عمر ماشین آلات را افزایش می دهد
گیربکس های سیاره ای می توانند توخالی یا توپر باشند و بر روی فلنج، پا یا شفت قابل نصب هستند. واحدها کاملاً دقیق هستند و عملکردهای کاملاً مشخصی را ارائه می دهند.

گیربکس های صنعتی محکم در طیف وسیعی از صنایع برای کاربردهای مختلف قابل اجرا هستند که عبارتند از:

انتقال خودرو
اسلو درایوها
درایوهای وینچ
ردیابی درایوها
مخلوط کردن
پمپ ها
اسکنرهای پزشکی
جداول عملیاتی
پتروشیمی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *