گیربکس صنعتی سیستمی است که در آن انرژی مکانیکی از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل می شود و برای افزایش گشتاور و کاهش سرعت استفاده می شود. گیربکس ها می توانند سرعت، گشتاور خود را برای تبدیل انرژی به فرمت سازگار تغییر دهند. آنها برای تسهیل عملکرد مکانیکی در صنایع مفید هستند.

انواع گیربکس صنعتی

گیربکس های حلزونی، گیربکس های حلزونی کواکسیال، گیربکس های مارپیچی Bevel، گیربکس های مارپیچی اریب دار، گیربکس های کاهنده کرم، گیربکس های سیاره ای از جمله گیربکس های استاندارد مورد استفاده در صنایع هستند.

صنایع بزرگی که در آن گیربکس ها به طور گسترده استفاده می شود عبارتند از:

صنعت کاغذ


گیربکس های ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم، فولاد و چدن برای کار نرم ماشین آلات در صنعت کاغذ استفاده می شوند.

صنعت سیمان


گیربکس هایی که گشتاور بالایی دارند نیاز خود را در این زمینه پیدا می کنند. گیربکس مارپیچ مخروطی و شفت موازی برای عملکردهایی مانند تقویت موتور، کاهش سرعت و غیره استفاده می شود.

صنعت قند


این یکی از بزرگترین صنایع با ماشین آلات بسیار متنوعی است که از گیربکس هایی مانند سیاره ای، مارپیچ و غیره استفاده می کنند.

صنعت فولاد


ماشین آلات سنگین و محکم در صنعت فولاد نقش دارند. از گیربکس های سیاره ای، پینیون و انواع دیگر استفاده می شود.

تحقیقات مربوط به گیربکس صنعتی

روندهای بازار گیربکس صنعتی


با رسیدن به پایان سال 2021، صنایع و تولیدکنندگان شروع به دیدن نور در انتهای تونل کووید می‌کنند. محدودیت‌های سفر با شروع بازگشت جهان به محل کار در همه بخش‌ها، از جمله مواردی که بر صنایع گیربکس صنعتی مانند کشاورزی، خودروسازی، ساختمان‌سازی، غذا و نوشیدنی، دریایی و نیروی بادی تأثیر می‌گذارند، برداشته می‌شود. در این مقاله به بررسی وضعیت بازار گیربکس صنعتی و روند پیش بینی شده در سال های آینده می پردازیم.

تأثیر COVID-19 بر بازار


پیش‌بینی می‌شود که اثرات همه‌گیری جهانی حداقل تا سال 2024 بر صنعت گیربکس صنعتی تأثیر بگذارد. با این حال، طبق گزارش بازار جهانی گیربکس صنعتی 2020 – 2024 توسط Research and Markets، تقاضای فزاینده‌ای برای گیربکس‌ها در کاربردهای با کارایی بالا وجود خواهد داشت. که سوخت اولیه رشد بازار در سالهای آینده خواهد بود. همین گزارش ادامه می‌دهد: «…پیش‌بینی می‌شود که بازار رو به رشد تعمیر و ساخت مجدد گیربکس‌های مورد استفاده در کاربردهای با کارایی بالا، رشد بازار جهانی گیربکس صنعتی را تقویت کند…»

طبق 360iResearch، بازار گیربکس صنعتی در ایالات متحده در سال 2020 حدود 4576.27 میلیون دلار برآورد شد و انتظار می‌رود در سال 2021 به 5131.81 میلیون دلار برسد. در همین گزارش CAGR 9.42 درصد پیش‌بینی می‌شود که تقریباً به 8000 میلیون دلار می‌رسد. 2026.

پیش‌بینی‌ها به رهبران صنعت و مدیران کسب‌وکار کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی کنند و اطمینان حاصل کنند که برای بهره‌برداری از موج مورد انتظار بازار آماده هستند.

رهبران بازار جهانی تا سال 2023


منطقه آسیا و اقیانوسیه از سال 2018 بیش از 30 درصد از سهم بازار گیربکس های صنعتی را در اختیار داشته است. این منطقی است زیرا چین و ژاپن بزرگترین کشورهای تولید کننده در جهان هستند. آلمان و ایالات متحده در کنار کشورهای خاورمیانه و مناطق آفریقا، منطقه آسیا و اقیانوسیه را دنبال می کنند.

اگرچه مناطق خاورمیانه و آفریقا در این فهرست پایین تر هستند، اما نباید آنها را دست کم گرفت. تهدید تغییرات آب و هوایی ابتدا و همچنین کشورهای جهان سوم را تشویق می کند که به منابع انرژی جایگزین نگاه کنند. انتظار می رود که تا سال 2024 نیروی باد در صنعت گیربکس صنعتی، همراه با جابجایی مواد، ساخت و ساز و تولید دریایی تسلط یابد. کشورهای در حال توسعه در مناطق آفریقا و خاورمیانه به طور مداوم بر سرمایه گذاری در صنایع تولیدی، معدنی و اتوماسیون صنعتی متمرکز هستند.

آینده نوآوری گیربکس


Jaco Nies، مهندس مشاور ارشد مهندسی سیستم در جنرال الکتریک، “مردم مبتکر هستند و ما دائماً این محدودیت ها را بازتعریف می کنیم.”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *